Sunday, April 10, 2011

meniti hari hari indah..

assalamualaikum.. haa.. rindunye kat blog neyh.. hee.. nak tau tak?
semalam.. haa.. sangat seronok.. bangun awal awal pagi.. saya mulakan dengan senyuman.. sebab hari yang ditunggu tunggu tiba juga.. =D hahaha.. siap kena tegur lagi dengan junior..
"kak mel ok tak neyh? bangun bangun terus senyum.. mimpi pakwe ke?"

hahaha.. saya gelak je.. =P turun je dari katil.. terus pergi toilet.. sambil nyanyi nyanyi..

Di mana,dimanakah cintaku cari, Cinta tak mungkin aku beli, Tak mungkin juga aku curi... Uooh,uooh,dimana cinta yang selalu membuat hati, Penasaran ingin memiliki, Untuk mintaku tak berani... Kata orang cinta itu, Dari mata turun kehati, Namun tak kutemukan juga cinta itu... Lama-lama bisa gila, Ku lelah dan putus asa, Bantulahku cari dimanakah cintaaa... Ternyata cinta ada didalam hati kita, Tak perlu jauh mencarinya, Cinta itu ada selamanya, Di hati kita... Dimana cinta.. Dimana cinta..

haa.. sah tengah angau.. ehh.. tade laa.. just aku happy je.. sebab hari nie hari MERENTAS DESA! yeahhh.. boleh keluar! hahaha.. MERDEKA! ekeke.. awal awal lagi dah target nak melepak je kat TAMAN METROPOLITAN uh.. takut panas + penat.. lagipun petang uh ada benda lagi nak buat.. saat berganti minit.. minit berganti jam.. ALAMAK~ saya baru tersedar.. lama gila berangan.. adoii..

turun turun je.. semua penghuni asrama dah jalan dulu..(kami pergi taman uh jalan kaki je) saya, aisyah hasan, murni adila dan nurul nabilah sahaja yang tinggal.. adoiii.. dalam hati dah berkata kata dah.. nie mesti kena denda lepas neyh.. SENGAL! saya memang tak reti nak rancang masa.. haa.. neyh kalau mama n papa tau neyh.. habis laa.. =(

so.. kami berempat jalan laa bersama sama (merujuk pelan perjalanan) hahaha.. macam macam jenis orang kami jumpa sepanjang perjalanan.. as usual.. saya memang tak reti nak lintas jalan..terpaksa lah cik murni pimpin saya lintas jalan.. =P haa.. macam kanak kanak yang baru belajar melintas (terima kasih cik murni ) sampai je kat sana.. ieyna jumpa saya.. dia cakap..

"nyrah.. habis laa kau.. mak kata nak denda korang petang neyh"
"what?! neyh yang malas neyh.. kalau aku tau kena denda.. baik aku singgah makan nasi lemak kat gerai depan uh.. ye laa alang alang dah kena denda lambat.. biar lambat terus" sambil tarik muncung sedepa.. =)
"tau tak korang kena denda apa?"
"tak.. mende?"
"korang kena cuci pinggan waktu petang selama seminggu"
"haishh.. lebih neyh.. apa kena mengena cuci pinggan dengan lambat neyh? hmm.. ok tape2.. tengok laa.. aku akan pastikan kitorang punya denda neyh seronok.. tengok laa.."


lepas uh.. saya terjumpa amalina.. dia ajak saya lari.. dia kata.. enjoy je.. bukan nak menang pon.. lama tak jog (amalina nie memang rajin teman saya lari kat padang waktu petang) so.. saya decide nak ikut dia.. gerai bola baling terus saya tinggalkan.. sebab waktu uh dah ada pengumuman perempuan kelas 1..

sebelum lari uh..

"weyh.. kau pon ada jugak ke? alaa... susah laa macam nie.. ahh.. tape laa.. kalau menang pon bukannya dapat sejuta"-iffah
"aku first time nak lari neyh.. haa.. takut gila"-syira
"kita bagi diorang lari dulu lah.. oke tak? aku tak suka laa berebut rebut neyh.. apa apa pun.. sampai checkpoint 2 baru berhenti tau"-amalina


what?! checkpoint 2? gila jauh.. perghh.. hmm.. tape tape.. so.. lari punya lari.. tiba tiba amalina berhenti.. aiytt... rasanya tak sampai lagi checkpoint 1.. tiba tiba amalina bagi isyarat.. suruh lari dulu.. so.. saya pergilah dulu..

sepanjang saya berlari uh.. macam macam saya dengar orang cakap.. adoii.. malu kot.. disebabkan saya pakai cermin mata transition.. dah cuaca panas uh tentu tentulah dia tukar warna hitam.. adoii.. menyesal tinggal spec lagi satu kat rumah.. =(

then.. tibalah saat yang dinanti nanti.. sampai ke garisan penamat.. hanya beberapa sec je orang kat depan saya uh.. so.. saya tunjukkan kad checkpoint dan ambil nama.. tiba tiba cikgu cakap..
TAHNIAH.. AWAK NO 4.. haaa.. tak sangka.. hahaha.. tak nak lari pun ada no jugak.. hahaha.. apa apa pun.. teruja.. sebab tahun lepas no 6.. tahun nie no 4.. haa.. ada peningkatan.. =P

sebelum balik ada eksplorasi ilmu.. dan saya ambil bahagian (terpaksa).. permainan neyh menggunakan otak.. kena hafal ayat yang panjang dan saya orang yang terakhir sebelum cikgu..(bm dan bi) hahaha.. yang paling mengejutkan.. kami menang! yehaaaa!.. hahahaha..
waktu dalam perjalanan balik.. saya, cham dan ieyna singgah makan makan dulu (macam fly je) =P jumpa hasan.. sembang sembang kejap.. pastu masuk asrama balik..

tak sampai beberapa minit nak tidur tiba tiba ada pengumuman.. peserta nasyid sila turun ke bawah.. huwaaaa....(T_T) baru nak tidur!..
petang kena denda.. tapi seronok.. sebab diberi layanan istimewa.. hik3.. =P malam pula.. ada perjumpaan exco.. berkaitan ahli dorm RABIATUL ADAWIYAH (dorm saya lah tu..)

apa apa pon yang terjadi.. saya tetap rasa gembira sepanjang hari semalam.. 9 April 2011


No comments: