Monday, March 14, 2011

Saya Pelajar Tingkatan Lima =)

apa?! 4.00am.. hahaha.. jap jap.. nak siapkan satu post untuk pagi (pagi pagi buta nie)
haa.. mesti ramai yang macam pernah terdengar dengar tajuk yang nie kan??
hee.. yang nie adalah segmen blog ini..
mula mula saya tertanya tanya..
"apa benda nya nie..saya pelajar tingkatan?"
so.. hati saya tergerak untuk ikut segment nie.. =)
syarat syarat yang dia tulis.. hmm..

making-sweetnessWAJIB pelajar SEKOLAH sahaja..Dari TINGKATAN 1 hingga TINGKATAN 5 sahaja..
(untung jadi budak kecik.. ehh.. budak sekolah .. hahaha)

making-sweetnessTetapi.. pastikan anda menulis ehh.. menaip.. menggunakan bahasa kamus..

CARA CARANYA::

making-sweetnessMula mula buat tajuk entri a.k.a post= "Saya Pelajar Tingkatan .." (sebagai contoh..Saya Pelajar Tingkatan Lima)
making-sweetnessLink blog BPM nie
making-sweetnessGambar anda bersama rakan kelas.. alaa.. kalau tak ada.. ambil je gambar kelas.. scan.. habis cerita..
making-sweetnessBagitau anda bersekolah di mana.. (sebagai contoh.. sekolah sebelah rumah saya.. hahaha)
making-sweetnessNyatakan mata pelajaran yang anda minat.. bagitau sekali siapa cikgu yang mengajar dan kenapa anda minat mata pelajaran tersebut.. =) kalau ramai sangat.. buat satu list panjang..
making-sweetnessKenangan manis semasa di sekolah.. (makan gula gula kat kantin.. haa.. kan manis tu..)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

haa.. cerita dimulakan dengan.. Assalamualaikum.. ekekke.. uke uke.. serious nie.. hmm..
pertama sekali saya akan perkenalkan diri + nama saya + umur

Diberi nama NUR MUNIRAH BINTI MAZZUKI.. dilahirkan pada 19 JUN 1994..


Sengaja je uh.. nak promot gambar.. hahaha..

baiklah.. saya bersekolah di SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN RAJA ALI, Jalan Ipoh, Kuala Lumpur.. tinggal di asrama puteri.. haaa.. belajar dalam kelas aliran sains.. lukisan kejuruteraan.. (5 Bestari) hee.. seronok sangat sekolah kat sini.. yelaa.. kalau tak tak kan saya tolak tawaran sekolah lain.. kan kan kan?? =)


Sekolah Menengah Kebangsaan Raja Ali



4 Bestari 5 Bestari
(kalau anda semua nak tahu.. saya merupakan penolong kelas nie..tapi gambar saya tidak ada kerana pada waktu tu saya menghadiri Kursus Pemantapan P.R.S)

Asrama Tercinta =)


Mata pelajaran yang saya suka.. hmm.. macam banyak je.. hahaha.. tak ada laa.. macam biasa.. saya sangat, amat, terlalu cintakan Bahasa Malaysia, sebab suka sangat kat Bahasa Malaysia.. unik!.. Bahasa Inggeris, sebab.. sekarang nie hampir semua benda menggunakan Bahasa Inggeris.. Sejarah,saya neyh seorang yang bersemangat patriotik.. hee.. Sains(walaupun dah tak ambil subjek sains dah) saya suka sains sebab.. saya bercita cita untuk menjadi seorang Pakar Pskiatri.. lari kan dengan subjek yang saya ambil? hee.. dan Lukisan Kejuruteraan.. haaa.. sumpah seronok!..
sebenarnya saya sukakan bahasa.. yup.. saya pernah belajar bahasa arab.. hee.. =) tambahan pula,(dah macam karangan laa pula) bahasa neyh kita memang guna tiap tiap hari.. so.. rasa ingin tahu uh membuak buak.. hee..
haa.. nama cikgu cikgu yang mengajar subjek subjek tersebut ialah..

Sains= Pn. Zainab
Bahasa Malaysia= Pn. Azlinda
Bahasa Inggeris= Cik Rahimatun
Sejarah= Pn. Asiah..
Lukisan Kejuruteraan= Pn. Noraihan

Kenangan manis?? haa.. semua cerita macam gula gula kapas yang pahit + kelat pon dah jadi gula gula kapas sebab tanpa kenangan pahit + kelat uh laa saya tak akan rasa kenangan manis.. betul kan?? =)
ok lahh.. nak contoh ke?? hurm..
saya ehh.. kumpulan nasyid sekolah saya yang dianggotai oleh saya sendiri pernah memengangi tempat ke-3 dalam pering Nasyid Belia Kebangsaan 2009.. sebelum itu.. pada peringkat zon.. kami telah mendapat tempat pertama.. banyak lagi anugerah yang telah kami menangi.. Tetapi.. kenangan yang amat +teramat +tersangat amat manis ialah apabila berada di dalam asrama puteri.. haaa.. macam macam aktiviti yang kami lakukan disana.. termasuklah.. kami berbuka puasa bersama, menjalani Orentasi dan lain lain.. Senang cerita.. kenangan ini.. memang tak dapat kami lupakan.. sampai bila bila.. =)




hmm.. rasa rasanya.. dah jawab semua dah kot.. hee.. kalau nak tahu lagi.. saya akan jawab dari masa ke semasa.. ececeh.. ok laa.. tamat~~


No comments: