Friday, February 4, 2011

part 1



haaa.. kan betul.. aku akan buat post part by part untuk holiday kali neyh..
hmm.. kalau korang nak tahu.. dalam banyak banyak tempat yang aku pernah pergi..
pulau tioman neyh laaa tempat yang aku

memang + pasti + sumpa = suka + sayang + cinta..

haaa.. besh gilakkkk! ehehehe.. hmm.. oke2..
aku nak cerita pasal percutian aku.. dari hari pertama sehingga hari ketiga..(tiga laa sangat)
haa.. sedih laaa.. T_T.. sobb sobb sobb..
aku.. kalau boleh.. tak nak tinggal kan pulau uh..
semuanya terlalu indah.. haa.. mesti korang rase aku neyh ntah apa apa suka gila dengan pulau neyh.. tapi.. tu laaa.. aku pon tak tau..
sebenarnya.. tahun lepas.. (2010) aku dah pergi pulau neyh.. lima hari empat malam.. kalau tak silap laaa.. besh gilerrr!.. then..
kitorang decide nak pergi lagi untuk tahun neyh..
so.. kitorang pergi pada 1-3/2/2011..
aku tanya laa juga kat mama.. kenapa pilih tarikh uh..
mama jawab..

"biar lah.. mama tak nak.. ramai sangat macam tahun lepas.. lagipun.. mama free time uh je.." "kakak pon kena study kan"

ye laaa mama.. =( waktu nak pergi uh.. aku dah agak dah.. mesti tak best.. sebab sekejap je..
tapi.. tak pe laa.. aku tak kesah sangat..
hah!
aku pergi bercuti neyh dengan family kezen aku.. (kq long n abg farid)
haa.. habis laa aku.. kena jaga budak kecik uh.. hahaha..
tapi.. sebelum kitorang pergi sana.. banyak kali aku ingatkan papa..


"papa..minyak dah isi?"
"minyak hitam dah check"
"dah pergi service??"
"tayar papa oke??"

sampai papa kata..

"mira..papa dah check dah.. nanti papa tunjukkan resit kat mira keyh??"

ekekeke.. bukan apa.. aku risau jee.. dah laa aku termimpi mimpi yang aku tak dapat pergi..
tambah tambah lagi bila orang pulau uh cakap..

"laut bergelora laa adik..bahaya.. kalau nak pergi jugak pon.. tak tentu lagi boleyh nampak ikan waktu pergi snorkeling.."
"saya cadangkan pergi cuti bulan enam nanti"

haaa.. time uh.. rase cam.. mendung jee.. huwaaaaa!!
mana boleh! nehi nehi nehi!!
awal awal lagi mama dah cakap..

"kakak.. tahun neyh.. mama nak pergi tioman 2x.. tapi.. kakak pergi bulan 2 je laa.. sebab kalau bulan 6.. dah dekat sangat dengat exam kakak.."
(T_T)

tak de.. aku tak kira.. aku nak pergi jugak..

No comments: